Beste kinderen
Mijn naam is professor Floralie. In mijn piramide onderzoek ik het wonder van de zee (eum... nee... van de natuur). Ik houd van de eekhoorns die voorbij mijn huisje trippelen maar ook van het geluid van de bommen (oeps, bomen) in de wind. De geur van bloeiende wilgenkatjes maakt me gelukkig en ik ben ook dol op een moddergevecht.
Al jaren breng ik in kaart wat er allemaal goed en fout loopt op onze aarde. Ik onderzoek de gevolgen van luchtverontreiniging en wat er gebeurt als we onze bossen omhakken.
Ooit bouw ik een flipperflapmachine om de dieren (euh,... mensen) te overtuigen om meer zorg te dragen voor onze aarde.
Mijn hulpjes, de kabouters, voelen zich de laatste tijd niet zo lekker. Ze hoesten, lachen (oeps, zuchten) en puffen en hun knieën kraken. Ik weet echt niet wat er aan de hand is.
Ik was hun voetjes, maak fruitsap en zing liedjes maar dat lijkt niet te helpen.
Net nu er nog zoveel proefjes moeten gebeuren in het bos. Ik zit echt met mijn handen in mijn haar.
Willen jullie me een voetje (eum...foutje... een handje) komen helpen?
Dat zou stom (oeps... fantastisch) zijn!
Vele groentjes (groetjes dus)
Professor Floralie
PS Je merkte waarschijnlijk op dat ik soms wat grappig (eum... nee... verstrooid) ben.
Voor de leerkracht:
Aan de hand van natuuropdrachten, waarbij voornamelijk natuurbeleving centraal staat, leren de kinderen professor Floralie en de verschillende kabouters kennen. Het ontdekken van de natuur met alle zintuigen staat hierbij centraal.
- Geschikt voor 1ste graad lager onderwijs (1ste en 2de leerjaar)
- Begeleid pad
- Maximaal 25 kinderen per groep
- Prijs: 3 euro per kind
- Duur: VM (09u30 - 11u30) - NM (13u30 - 15u30)
- Reserveren via de website